TikTok dołącza do świata zakupów online
Platforma mediów społecznościowych TikTok zdecydowała się na wielki krok w kierunku zakupów internetowych. W czasach pandemii popularność TikTok wzrosła do tego stopnia, że platforma postanowiła rozwinąć swoją działalność na nowe obszary.
TikTok jest organizatorem swojej pierwszej zakupowo-rozrywkowej imprezy, która odbyła się w środę wraz z transmisją na żywo. Internauci mogli nabywać produkty bezpośrednio na platformie, wykorzystując szybkie i proste transakcje finansowe.
Jak oznajmił Rich Waterworth, dyrektor generalny TikTok w Wielkiej Brytanii i na terenie państw członkowskich, jest to dla platformy naprawdę ważny moment. E-commerce to wielka szansa dla firmy, dlatego jest to obszar, w który warto inwestować.
Niezależnie od tego, czy jest to odzież sportowa, makijaż, czy sprzęt fotograficzny, konsumenci coraz częściej przeglądają, odkrywają i kupują przedmioty na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram. TikTok, który został uruchomiony w Wielkiej Brytanii w 2018 roku, ma teraz w planie nadrobić zaległości.
Pandemia przyspiesza rozwój TikToka
W dodatku zwiększenie zasięgu TikToka przyspieszył też wybuch pandemii. Panujące lockdowny trzymały sklepy stacjonarne pod kluczem, w związku z czym sprzedawcy zaczęli coraz więcej swoich produktów zamieszczać w Internecie. Rozwinął się także obszar aplikacji mediów społecznościowych, aby wesprzeć firmy w bezpośredniej sprzedaży.
Według raportu Insider Intelligence, w latach 2019-2020 liczba kupujących w e-commerce w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 25% – do 80 mln. Natomiast prognozuje się, że do 2023 roku liczba ta wzrośnie do ponad 100 mln.
TikTok za swój cel upatrzył sobie jednak Wielką Brytanię. To właśnie w tym kraju zrobi swój pierwszy duży krok w internetowej przestrzeni handlowej. Analitycy są zdania, że rozrywka i kreatywne treści na TikTok zwiększą atrakcyjność usługi dla wszystkich kupujących na platformie.
Zakupy na żywo na TikToku
Podczas Black Friday TikTok zdążył już udostępnić zakupy na żywo. A teraz produkuje i organizuje własne dwudniowe wydarzenie zainspirowane przez Rylana Clarka-Neala. Będzie to impreza z wpływowymi osobami, muzyką taneczną i angażującym quizem.
Dyrektor generalny Rich Waterworth dodaje, że przez połączenie siły społeczności TikTok i ofert producentów można otrzymać coś naprawdę wspaniałego. Tik Tok będzie otrzymywać prowizję ze sprzedaży dokonywanej za pośrednictwem witryny. Dane ukazują, że platforma liczy już ponad miliard użytkowników na całym świecie, a co czwarty z nich szuka produktu lub dokonuje zakupu po obejrzeniu filmu TikTok.
Ekspert ds. handlu detalicznego i specjalista od badań konsumenckich, Kate Hardcastle twierdzi, że zakupy w mediach społecznościowych są teraz siłą, z którą należy się liczyć. Siła ta zaczyna powodować coraz większe zakłócenia w branży detalicznej i odbija się na handlu tradycyjnym.